X
تبلیغات
رایتل
ما را حمایت کنید
 

وبلاگ آسمان هفتم

آموزش پرورش اندام و انتقال تجربه

تنفس صحیح حین تمرین بدنسازی

 نفس کشیدن صحیح در بدنسازی - نفس کشیدن اصولی بدنسازی- آموزش نفس کشیدن درست بدنسازی - آموزش تنفس صحیح بدنسازی - آموزش تمرین با وزنه - آموزش بدنسازی - چربی سوزی بهتر

 

<img src=" />

مهمترین بخش تمرین با وزنه، نحوه ی صحیح تنفس می باشد که متاسفانه غالب افراد اعم از تازه وارد و قدیمی بلد نیستند. و همین امر باعث می شود در رکورد ها و همچنین شکل و حجم عضله نتوانند پیشرفت کنند.

عده ای  از روی عادت نفس خود را حبس می کنند. که فشار بسیار زیادی بر روی ریه و عضلات و رگ های سر و صورت وارد می شود (خطرناک)! شریک تمرین اینجانب نیز جزو این دسته می باشد و با اینکه 3 ساله هر روز و در هر ست بهش تذکر میدم باز فرداش یادش میره!

میدونی چرا؟؟ چون از اول درست و اصولی یاد نگرفته و چندین سال هنگام تمرین این اشتباه را مرتکب میشده در نتیجه ذهنش عادت کرده!!

دسته دیگر برعکس تنفس می کنند یعنی در بخش مثبت حرکت عمل دم را انجام می دهند و در بخش منفی حرکت عمل بازدم!! که این هم اشتباه است

هنگامی که شما طرز صحیح تنفس را بدانید راحت تر می توانید حرکت را اجرا کنید، همچنین اکسیژن بیشتری به عضلات و بافت های بدنتان می رسد، در نتیجه اسید لاکتیک کمتری ترشح می شود، نتیجه این امر عضله حجیم تر ، زیباتر همراه با کات عمیق تر در عضلات می باشد. منفعت دیگر این است که بدن درد نمی شوید و زودتر بدن می تواند ریکاوری کند.( تمرین روزهای بعد مختل نمی شود)

لازم به ذکر است که تنفس صحیح و اصولی باعث چربی سوزی بسیار بیشتری نیز می شود.

طرز صحیح تنفس:

شما در تمام حرکات بدنسازی باید در

بخش مثبت حرکت که همان بخش زور زدن یا بلند کردن وزنه می باشد عمل باز دم (خارج کردن هوا از ریه) را انجام دهید. (فکر کنید می خواهید داد بزنید)

و در بخش منفی حرکت که همان استقامت در مقابل فشار وزنه می باشد عمل دم (نفس کشیدن یا ریه ها را از هوا پر کردن) را انجام دهید

مثال:

اسکوات: هنگامی که می خواهید بشینید یا چمباتمه بزنید باید ریه ها را از هوا پر کنید( عمل دم)  و سپس هنگامی که می خواهید بایستید باید نفس خود را کامل بیرون دهید.

پرس سینه: هنگامی که هالتر از بر روی سینه پایین میاورید عمل دم و سپس هنگامی که هالتر را به سمت بالا بلند می کنید عمل بازدم.

جلو بازو: هنگامی که هالتر را بالا میاورید عمل بازدم(بیرون دادن نفس) و هنگامی که هالتر را پایین می برید عمل دم را انجام دهید.

شکم: هنگامی که کمر را از روی زمین بلند می کنید عمل باز دم(بیرون دادن نفس) و هنگامی که بالاتنه به سمت پایین می رود عمل دم.

اگر سوالی داشتید حتما بپرسید


تاریخ ارسال: دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 18:49 | نویسنده: mohammad | چاپ مطلب | |
Facebook
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.